trainingslog bodybuildr1990

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• @nicky:
    bedankt, komt hopelijk wel weer

benen:
    opwarmen
    leg extensions:
    3x20x15

squatten: smith
    20xstang
    13x50
    10x80
    6x110
    2x130pr ( 3x bleef ik weer hangen, dus kon mijn maatje hem omhoog gaan drukken)
    8x100

addutor:
    4x15x45
    deze oefening doe ik extra licht, te zwaar krijg ik steken

lying leg curl:
    20x31
    20x40
    15x63
    7x81

weet zo niet hoe deze heet, maar je gebruikt de kabels, je doet zon enkelband om je enkel, en je schopt je been naar voren

15x13
    15x27
    10x31
    10x31

crunches:
    5x20xbw

cable crunch
    20x31
    13x67,5
    had geen zin meer in deze oefening
    leg raises 2x20hh
    160kg squat
    225kg deadlift
    130kg benchpress

Comment

• vandaag borst en kuiten:

ga nu 6-8 weken op kracht trainen bij benchpress
      10 setjes van max 5 hh
      doel: na die 8 weken 110kg benchen, zal niet makkelijk worden, zit namelijk in de cut, dus worst flink ploeteren.
      train borst maar 1x per week, wat ook al niet echt bevordelijk is.

borst: opwarmen: 2x14x17,5kg peckdeck en 2x14x40kg benchpress

5x90
      1,5x100 ( had hulp nodig )
      4x90
      4x85
      5x80
      5x75
      5x70
      7x65 ( niet goed, next time op 70kg houden, 7x is teveel)
      5x65

incline benchpress: ( dit is gewoon een gewicht erop donderen, en tot max elke set, dus niet perse max 5hh )

10x50
      7x60
      5x65 ( laatste hulp )
      4x70 ( laatste hulp )
      4x65
      7x50 ( was de bedoeling om te pompen, maar alle kracht was weg, en 7x was echt de max )

peckdeck:
      20x45
      5x67,5
      totaal verzuurd, niks geen kracht meer in de armen, nice
      dit was mss een overkill, maar je boeie, voelde erg lekker

staand kuitheffen:
      20x40
      20x60
      20x100
      17x140 ( kon niet meer, moest laggen om zo'n gast )
      18x140

12 minuten fietsen op gemiddeld 34km/uur
      160kg squat
      225kg deadlift
      130kg benchpress

Comment

• edit: de rust tussen de sets was max 2 minuten, dus de sets vlogen er door, telkens om en om, beetje drinken en weer gaan knallen
        160kg squat
        225kg deadlift
        130kg benchpress

Comment

• Voor kracht--> niet tot failure gaan. Zou het gewicht statisch houden en per training ophogen, niet in elke training gaan schuiven. Ziet er verder goed uit. Succes!
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Originally posted by GeneralIx View Post
            Voor kracht--> niet tot failure gaan. Zou het gewicht statisch houden en per training ophogen, niet in elke training gaan schuiven. Ziet er verder goed uit. Succes!
            je kunt toch niet de hele training op 1 dezelfde gewicht blijven, dat haal je nooit, of je hebt een licht gewicht
            als ik bijv max 90 kg 5x druk, kan ik dat niet alle setjes, op een gegeven moment druk ik het niet eens 1x meer, en moet je toch lager gaan.
            160kg squat
            225kg deadlift
            130kg benchpress

Comment

• Dan zit je dus te zwaar. Rust dan langer, of pak minder reps op dat gewicht per set, of pak een lichter gewicht.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

• Ik zie geen problemen met terug zakken in gewicht.
                Who's the Chef

Comment

Dan zit je dus te zwaar. Rust dan langer, of pak minder reps op dat gewicht per set, of pak een lichter gewicht.
                  tuurlijk niet.
                  langer rust zal niet echt veel uitmaken.
                  lichter gewicht kan helemaal niet, dan train je niet meer voor kracht, als je meer dan 5hh kunt.
                  en 9a10 sets met hetzelfde gewicht kan niemand, tenzij je laag met het gewicht zit, maar dan train je niet meer voor kracht
                  dus ik moet wel lager gaan in gewicht, maar zal het volgende x zoveel mogelijk beperken
                  en failure, tja, als de 1ste hh goed gaat, dan denk ik dat ik er nog wel 1 kan, wat dan niet altijd het geval is, en dan heb je een failure.

thnx voor de tips kerel
                  160kg squat
                  225kg deadlift
                  130kg benchpress

Comment

• Je hoeft ook niet meer dan 5 reps te kunnen maken. Pak gewoon je 5rm en stap op het 8x3 schema. Ga dan elke sessie omhoog en dat zou toch zeker zijn vruchten af moeten werpen.

sigpic

Comment

Je hoeft ook niet meer dan 5 reps te kunnen maken. Pak gewoon je 5rm en stap op het 8x3 schema. Ga dan elke sessie omhoog en dat zou toch zeker zijn vruchten af moeten werpen.
                      5 rm = 90kg
                      dus 8 setjes van 3hh met 90kg
                      dit zou kunnen werken, maar kan niet elke training 5 kg erbij doen en dan ook nog 8x3 doen
                      bij ons is minimaal 5kg omhoog, en druk ook geen 8setjes 90kg met 3hh.
                      lastig he
                      160kg squat
                      225kg deadlift
                      130kg benchpress

Comment

• Hm, lekker makkelijk ben jij. Probeer eens 8x3x90. Als 90 echt je 5rm is moet je dat wel kunnen halen volgens mij. En daarna 5kg erbij denk ik ook wel.

sigpic

Comment

Hm, lekker makkelijk ben jij. Probeer eens 8x3x90. Als 90 echt je 5rm is moet je dat wel kunnen halen volgens mij. En daarna 5kg erbij denk ik ook wel.
                          ja 5rm=90kg, vandaag nog gedrukt en ging best easy, mss wel 6x, maar dat durf ik niet zeggen.
                          zal het proberen volgende week, who know he
                          160kg squat
                          225kg deadlift
                          130kg benchpress

Comment

• Bodybuilder...wat jij doet is trainen voor massa. Jij traint zo zwaar mogelijk en wilt de spieren vermoeien. Leuk, maar zo train je niet voor kracht. Pak een gewicht waar je 6 reps mee kan doen en doe dan 10 sets van 3 reps. Aan het eind heb je moeite het gewicht te verplaatsen. Je bent vermoeid, maar aan het gewicht gewend. Volgende keer doe je 2,5-5kg meer. Ergo je traint voor kracht en zal minder spiermassa boeien.

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
                              Bodybuilder...wat jij doet is trainen voor massa. Jij traint zo zwaar mogelijk en wilt de spieren vermoeien. Leuk, maar zo train je niet voor kracht. Pak een gewicht waar je 6 reps mee kan doen en doe dan 10 sets van 3 reps. Aan het eind heb je moeite het gewicht te verplaatsen. Je bent vermoeid, maar aan het gewicht gewend. Volgende keer doe je 2,5-5kg meer. Ergo je traint voor kracht en zal minder spiermassa boeien.
                              oke.. oke..
                              dacht dat het zo moest wat ik deed, niet dus....
                              weer wat geleerd
                              volgende week probeer ik het met 90 kg 3 hh met 8-10 sets.
                              maar als je de 90 echt niet meer drukt op het laatst, mag je toch wel wat zakken??
                              en de 2 oefening ( incline bp, decline bp ) kan ik toch gewoon rond de 8-10 hh houden, om tog wat massa te kweken/behouden??

bedankt falstyr
                              160kg squat
                              225kg deadlift
                              130kg benchpress

Comment

• Nope niet zakken. Je traint niet om je spieren te vermoeien met lagere gewichten. Als je niet meer kan kun je gewoon niet meer omdat je geen kracht meer hebt. Punt. Het is wel zo dat je 90-120sec rust neemt tussen elke zware set. Dus dan herstellen je spieren meer tussen de sets door om zwaar door te blijven gaan.

Tja weet met mijn nieuw schema ga ik ook een massa/conditie circuit na de power training doen. Dus zou zeggen probeer het en laat het weten hoe het gaat.

Normaal is het zo omdat je veel zware reps maakt je niet veel tijd meer hebt om nog uitgebreid verder te trainen. Die tijd wordt dan meestal gebruik voor assist spiergroepen. Zoals triceps en delts voor benchen.

Maar omdat je kracht traint wil niet zeggen dat je geen massa gaint. In tegendeel. Het gaat alleen minder snel dan als je echt op massa richt. Dus je hoeft niet bang te zijn massa te verliezen denk ik.
                                Last edited by Falstyr; 30-08-2008, 19:39.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X