It's time to get serious Trainings log Emielos

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Training van vandaag ging echt helemaal super. Mindset klopte, training klote, alles klopte gewoon. Heb de rust tussen de setjes 30-40 seconden gehouden, ging helemaal kapot. Alles zat op het einde ram vol en heb de training heb ik in 40 minuten gedaan (normaal 60)

De training
    schouders/triceps WU

dumbel press WU
    10x12
    10x18

Incline dumbell press
    8x28
    8x30
    5x32
    4x32 (de laatste ging niet meer)

flat dumbel press
    12x22
    12x24
    10x26
    10x26 ( deed behoorlijk pijn bij het knijpen)

Incline fly's
    1x12x10 ( kreeg last van mijn schouders, oefening te laag uitgevoerd (handen te ver naar beneden van het lichaam)
    3x12x8 ( uitvoering een stuk beter)

mvos chest press
    4x10x?? geen idee, stond alleen een nummertje op en geen gewicht.

ez bar curl ( gewicht zonder stang)
    3x10x10 ( 2 breed 1 keer smal)

dumbel curl
    3x10x10 ( ging kapot, bij de laatste 2 van de allerlaatste set een swing aangezien ik bijna niet meer kon)

Single arm cable curls
    3x10x10
    Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

• Bevalt je split schema nog goed? Prima training hoor, lekker die korte rust.

Comment

• Originally posted by FitnessEcto View Post
        Bevalt je split schema nog goed? Prima training hoor, lekker die korte rust.
        Schema vind ik echt heerlijk! Alles groeit lekker, vooral mijn armen maar die groeien sowieso makkelijk. De aanwijzingen die maarten me gaf bevallen ook super goed. Die korte rust was wel heavy maar voelt ook zo heerlijk. Zoals ik al zei zat alles echt ram vol, voelde me na mijn training toch wel heerlijk
        Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

• Heerlijke training weer vandaag. Mindset was weer heerlijk

Vandaag weer beentjes, i love them.

Squat
          10xstang
          10x40
          10x60
          5x80
          3x8x100
          7x100 (was kapot, verloor bij de 2e rep me evenwicht maar gewoon weer opgepakt)
          Oefening ook lekker uitgevoerd, heel erg gecontroleerd naar beneden en dan weer naar boven knallen.

DL
          10x60
          3x6x100
          1x6x120
          3x120

Leggpress
          10x120
          10x130
          2x10x130 3 zo langzaam mogelijk 3 normaal 3 zo langzaam mogelijk 1 normaal.
          Werd ook een partij aangekeken nadat ik klaar was want ik strompelde echt door de gym oefening van ruhl gejat maar hoe voelt echt chill, thx dude. Alles in je lichaam zegt: "doe normaal" maar gewoon zo je sets afmaken.

leggcurl
          4x10x65 ( hams helemaal vol)

legg extensions
          10x61
          2x10x69? ( quad femoris in me rechterbeen voelde ik helemaal, links niet echt:\)
          1x10x77
          40x53 My quads are on fire! Allebij me bovenbenen voelde alsof ze in de fik stonden. ( 10 reps, 10 seconden rust en dan weer de volgende. Laatste 2 van de laatste 10 waren niet correct maar gewoon slopen.

Barbell rollout
          3x15

Comment

• Kneiters Squat gaat echt hard. Zoveel reps met 100 kg. Doe jij parallel of full Squat?
            181 cm 85 kg 14%
            Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

Comment

• Squat gaat heerlijk, vooral omdat de mindset gewoon super is. Komt mede omdat ik een beetje heb besloten om over 2 jaar toch een wedstrijd te gaan draaien, als mijn fysiek dat toelaat. Ik wil het gewoon een keer hebben meegemaakt.

Ik squat gewoon tot nu toe paralel. Geen idee waarom eigenlijk:P

Comment

• Originally posted by emielos View Post
                Squat gaat heerlijk, vooral omdat de mindset gewoon super is. Komt mede omdat ik een beetje heb besloten om over 2 jaar toch een wedstrijd te gaan draaien, als mijn fysiek dat toelaat. Ik wil het gewoon een keer hebben meegemaakt.

Ik squat gewoon tot nu toe paralel. Geen idee waarom eigenlijk:P
                Squat tot parallel is prima toch. Ja wedstrijd draaien over 2 jaar ja? Ambitieus, juiste mindset! Welke wedstrijd zit je aan te denken?
                181 cm 85 kg 14%
                Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

Comment

• Originally posted by Arend-jan View Post
                  Squat tot parallel is prima toch.
                  Dat klopt, maar dieper squatten is beter.
                  Niet eens zozeer alleen maar voor de onwikkeling van je quads, maar wel voor je glutes en hamstrings.
                  En wat mischien nog belangrijker is, is dat 'deep squat'beter is voor je knieën (en enkels in mindere mate).
                  Dus je kan je misschien beter afvragen: 'Waarom niet dieper'?,ook al is minimaal parallel al goed natuurlijk.

In een halve squat is de meeste kracht tegen het scheenbeen voorwaarts en opwaarts. Daardoor ontstaat een voorwaartse schuifspanning op de knie zonder een achterwaartse, balancerende kracht van de hamstrings. Deze schuifspanning en ongelijke belasting rond de knieschijf is misschien wel het grootste probleem met halve squats. Veel spectaculaire gevallen van peesontstekingen zijn hiermee ontstaan, waarvan squats de schuld krijgen. -M Rippetoe.

Verder lekker bezig Emielos ,dat gaat de goede kant op.
                  Last edited by rain; 28-10-2014, 22:19.
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Originally posted by Arend-jan View Post
                    Squat tot parallel is prima toch. Ja wedstrijd draaien over 2 jaar ja? Ambitieus, juiste mindset! Welke wedstrijd zit je aan te denken?
                    dankje Als ik de wedstrijd ga doen word het waarschijnlijk de Enercup. Volgens mij wel een leuke wedstrijd en het is 30 km hiervandaan ofzo. Weet nog niet welke klasse. Maar zoals ik al zei; ik weet het nog niet zeker. Ligt er aan of mijn lichaam daar ook voor geschikt is. Als ik meedoe wil ik ook iets moois kunnen brengen en serieus meedoen.

Originally posted by rain View Post
                    Dat klopt, maar dieper squatten is beter.
                    Niet eens zozeer alleen maar voor de onwikkeling van je quads, maar wel voor je glutes en hamstrings.
                    En wat mischien nog belangrijker is, is dat 'deep squat'beter is voor je knieën (en enkels in mindere mate).
                    Dus je kan je misschien beter afvragen: 'Waarom niet dieper'?,ook al is minimaal parallel al goed natuurlijk.

In een halve squat is de meeste kracht tegen het scheenbeen voorwaarts en opwaarts. Daardoor ontstaat een voorwaartse schuifspanning op de knie zonder een achterwaartse, balancerende kracht van de hamstrings. Deze schuifspanning en ongelijke belasting rond de knieschijf is misschien wel het grootste probleem met halve squats. Veel spectaculaire gevallen van peesontstekingen zijn hiermee ontstaan, waarvan squats de schuld krijgen. -M Rippetoe.

Verder lekker bezig Emielos ,dat gaat de goede kant op.
                    thx voor de input Rain! Voor die full squats moet ik dan wel even andere schoenen kopen, zoals die maarten heeft of een goedkopere variant. Kan nu ook moeilijk een full squat doen aangezien dat heel instabiel staat voor mijn gevoel.

Gaat nu op zich wel lekker en gewicht ook! enige jammere is dat ik volgende week 5 dagen weg ben dus eet in 5 dagen echt ruk, heb mazzel als ik de 2300 haal. Trouwens al bekend of je ook bij de meet bent?

Comment

• We gaan wel keer samen trainen.
                      Kijken of ik je kan laten huilen
                      Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

• Die squats gaan zo hard bij jou! Geweldig!

@Rain
                        Ik train mijn quads apart van hamstrings, is het dan ook beter om full squats te doen? (Hamstrings worden normaliter 2-3 dagen later getraind)
                        Last edited by FitnessEcto; 28-10-2014, 22:50. Reason: De wedstrijdvraag was al beantwoord

Comment

• Originally posted by Ruhl View Post
                          We gaan wel keer samen trainen.
                          Kijken of ik je kan laten huilen
                          Lijkt me tof kerel! Dat huilen zal je bijna wel gaan lukken denk ik als ik jou trainingen zo zie. Ik vraag me toch wel af waar je nu vandaan komt aangezien je Diana ook al kende. Kom je uit de omgeving assen dan? of heb je eerder bij kloos2u getraind?

Originally posted by FitnessEcto View Post
                          Die squats gaan zo hard bij jou! Geweldig!

@Rain
                          Ik train mijn quads apart van hamstrings, is het dan ook beter om full squats te doen? (Hamstrings worden normaliter 2-3 dagen later getraind)
                          thx kerel! Mijn broeken vinden het wat minder

Comment

• hier gaat nog altijd lekker zie ik!
                            Motivation is what gets you started, persistence is what makes you succeed!!

Comment

• Originally posted by emielos View Post
                              Lijkt me tof kerel! Dat huilen zal je bijna wel gaan lukken denk ik als ik jou trainingen zo zie. Ik vraag me toch wel af waar je nu vandaan komt aangezien je Diana ook al kende. Kom je uit de omgeving assen dan? of heb je eerder bij kloos2u getraind?

thx kerel! Mijn broeken vinden het wat minder
                              Ik train daar nog steeds

en stop dan ook eens met kopen van skinny jeans
                              Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

• Aah vandaar. Ik heb daar eerder ook nog een keer getraind, in dat oude gebouw. Maar 2 maandjes ofzo. Was in die periode dat mathijs klein daar onder Sietse trainde. Alle Jezus wat was hij een buffel, en nog steeds. Hij is weer terug uit de USA, zag hem laatst nog.

Dacht je al een beetje te herkennen van je foto . Je kop kwam me een beetje bekend voor dus vandaar.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X