Tara wat jij doet weet ik niet, maar het is graag of heel niet natuurlijk. Ik blijf zijn press gewoon uitlachen dus
Trainingslog ProudPizza
Collapse
X
-
1/12/2015 - Dag 24 (schema B)
Squat
2 x 5 20 kg
1 x 5 25 kg
1 x 3 35 kg
1 x 2 50 kg
3 x 5 65 kg
Zou dit gelden voor een PR?: https://youtu.be/ScloJc8igVg
Kan sowieso met BW squats al amper verder
Press
2 x 5 10 kg
1 x 5 15 kg
1 x 3 20 kg
1 x 2 25 kg
2 x 4 30 kg
1 x 3 30 kg
Verloor spanning op m'n core en dus ook op m'n rug eind 3e rep en kwam niet meer verder daarna
https://youtu.be/HIGBCa2lV3o
Power clean
Overgeslagen omdat ik niet door deze oefening m'n rug weer zo wil belasten. Rug heb ik echt het meeste last van met naar voren buigen. Ook maar even aankijken met deadliften dus donderdag. Heb wel met het opwarmen vd squat heel wat pijn in m'n rug weg gekregen.
Crosstrainer
10 min, omdat ik vorige week 10 min tekort kwam en ik er even zin in hadFood is an important part of a balanced diet.
~Fran Lebowitz
Comment
-
Wat een vreselijke muziek bij je squat!
Wat is die kerel achter jou aan het doen bij de press? Hahaha. Wat een vreselijke rows.
Over je squat: ik vind de diepte nog niet erg overtuigend, is nog een stuk over parallel. Maar als je nooit dieper gaat is dit inderdaad gewoon een PR, omdat de rest ook op deze diepte gezet is. Zou sowieso wat gaan werken aan je flexibiliteit, zodat je straks wel wat dieper kan.
Comment
-
Press: cleangrip is idd wat shaky. Probeer de barbell echt stevig vast te pakken en je lichaam echt uit de baan van de barbell bewegen. Je creëert zeg maar een soort "plateau" als de barbell omlaag is. Nu sta je daar redelijk recht en hou je echt met je armen de bar omhoog. Ook van belang is dat je echt op spanning staat zodat je min of meer als een catapult meeveert als de bar omhoog moet. Die core en die glutes moeten dus echt goed aangespannen zijn.
Squat, je voeten ets meer naar buiten en iets meer uit elkaar kan helpen als je issues met diepte hebt maar ga dit niet overdrijven. Je maakt dan wat meer ruimte om te gaan "zitten".Last edited by pescatore; 01-12-2015, 21:40.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Let bij je squat op 2 dingen voor de rest:
1. Stel je voor je wilt heel overdreven je borsten laten zien klinkt even raar mss maar zo moet je echt onder de bar kruipen. Die borst moet echt naar voren en je schouders naar achteren. Dan staat je rug al voor het grootste deel in de goede houding. Die houding houd je gewoon aan.
2. Zie je dat je koppie steeds omhoog tilt als je omhoog komt? Die eindpositie daar moet je de hele lift zitten.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by FitnessEcto View PostWat een vreselijke muziek bij je squat!
Wat is die kerel achter jou aan het doen bij de press? Hahaha. Wat een vreselijke rows.
Over je squat: ik vind de diepte nog niet erg overtuigend, is nog een stuk over parallel. Maar als je nooit dieper gaat is dit inderdaad gewoon een PR, omdat de rest ook op deze diepte gezet is. Zou sowieso wat gaan werken aan je flexibiliteit, zodat je straks wel wat dieper kan.
Diepte is inderdaad niet echt overtuigend zoals je zegt, maar meer lukt me amper atm. Welke specifieke flexibiliteit oefeningen zou ik kunnen doen hiervoor? Heb hier vrij weinig verstand van namelijk.
Originally posted by NickP View PostWauw heb jij nog nooit last van je polsen gekregen bij de press?
Misschien voelt het voor jou wel heel prettig, maar ik zou ze iets minder naar achteren laten leunen.
Wie weet voelt het beter
Originally posted by pescatore View PostPress: cleangrip is idd wat shaky. Probeer de barbell echt stevig vast te pakken en je lichaam echt uit de baan van de barbell bewegen. Je creëert zeg maar een soort "plateau" als de barbell omlaag is. Nu sta je daar redelijk recht en hou je echt met je armen de bar omhoog. Ook van belang is dat je echt op spanning staat zodat je min of meer als een catapult meeveert als de bar omhoog moet. Die core en die glutes moeten dus echt goed aangespannen zijn.
Squat, je voeten ets meer naar buiten en iets meer uit elkaar kan helpen als je issues met diepte hebt maar ga dit niet overdrijven. Je maakt dan wat meer ruimte om te gaan "zitten".Originally posted by pescatore View PostLet bij je squat op 2 dingen voor de rest:
1. Stel je voor je wilt heel overdreven je borsten laten zien klinkt even raar mss maar zo moet je echt onder de bar kruipen. Die borst moet echt naar voren en je schouders naar achteren. Dan staat je rug al voor het grootste deel in de goede houding. Die houding houd je gewoon aan.
2. Zie je dat je koppie steeds omhoog tilt als je omhoog komt? Die eindpositie daar moet je de hele lift zitten.
Nu ik een BW squat doe kom ik inderdaad 5-6 cm dieper als ik m'n voeten meer uit elkaar zet & m'n borst ongeveer naar het plafond wil laten wijzen (heb wel het gevoel dat ik dan als de standaard wannabe fitnesschick squat omdat m'n reet een halve meter naar achter steekt). Moet wel zeggen dat ze dan best ver uit elkaar staan hoor, zo'n 35-40 graden gok ik vanaf het midden gezien. Maar kom dus wel wat dieper. Misschien moet ik dit gewoon proberen?
En ik zie wat je zegt over m'n hoofdFood is an important part of a balanced diet.
~Fran Lebowitz
Comment
-
Originally posted by TaraSmit View PostDit doet voor mij vergeleken met een grip rondom de bar geen pijn. Als ik dat doe vang ik het gewicht vol in het midden van m'n hand waardoor het overhellen van m'n polsen ook veel gewicht moeten dragen. Nu ligt het gewicht eigenlijk direct op de rest van m'n armen, en dat m'n polsen dan alsnog heel erg naar achter hangen tsja, dat is inderdaad waar. Ga de volgende keer even kijken of ik een middenweg kan vinden. Deze grip maar dan polsen iets minder naar achteren laten hangen.
Comment
-
Originally posted by NickP View PostJaa ik snap wat je bedoeld, maar er is natuurlijk een tussenweg inderdaad. Probeer het eens uit om je pols iets meer in een neutrale positie te houden, maar zorg er wel voor dat het gewicht nog steeds op je handpalm blijft waardoor je het gewicht niet met je pols tilt maar met je hele armFood is an important part of a balanced diet.
~Fran Lebowitz
Comment
-
How to Improve Flexibility and Mobility for Squatting | Muscle For Life
In dit artikel staan wel wat interessante dingen. Ik zou er zelf geen zin in hebben moet ik toegeven. Het helpt ook als je elke dag wat bw squats doet en daarbij probeert elke rep zo diep mogelijk te gaan. Je zal dan vanzelf steeds verder komen.
En natuurlijk foamrollen, dat zal zeker helpen!
Met een wijdere squat stand kan het zijn dat je in het begin wat pijn hebt bij je lies, dit zal echter snel wennen.
Comment
-
Dankjewel FitnessEcto. Kan denk ik wel leven met elke ochtend 10 bw squats ofzo. Die oefeningen ga ik vandaag na stage eens naar kijken.
Denk dat ik einde van deze week trouwens kapot ben. Gisteren gestart op de angiografie waar ik ongeveer 6,5 uur in totaal met een loodschort van zeker 7 kg gestaan heb. Mijn poezelige pootjes kunnen al weinig aan qua staan. Nu na 2x foamrollen van m'n kuiten doen ze nog vreselijk pijnFood is an important part of a balanced diet.
~Fran Lebowitz
Comment
-
Update: fitnessecto bedankt voor je link! Heb 10 minuten lang die oefeningen + wat foamrol werk gedaan. Daarna wat BW squats die relatief al een stuk lager waren, onder parallel for sure. Moet er alleen dan aan werken om goed balans te houden en m'n voeten goed in de grond te zetten. Maar alles stap voor stap
Denk dat ik volgende training even terug ga naar ergens tussen 55 en 60 kg worksets om aan diepte te werken. Van te voren even deze oefeningen in de sportschool doen en kijken of het er beter op wordt.Food is an important part of a balanced diet.
~Fran Lebowitz
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
Kanaal: Trainingslogjes
7 uur geleden -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...10 uur geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
2 dagen geleden -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
4 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...4 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment